در خلال رويداد برندكست، مديرعامل يوتيوب، سوزان وجسكي اعلام كرد كه ماهانه ۱.۸ ميليارد كاربر ثبتنامي اين پلتفرم براي تماشاي ويديو اقدام ميكنند.
امروز در ساختمان راديو سيتي موزيك هال، واقع در شهر نيويورك، رويداد برندكست ۲۰۱۸ كه مربوط به يوتيوب ميشود، برگزار شد. در خلال اين رويداد، مديرعامل اين شركت، سوزان وجسكي از بازديدِ ماهانه ۱.۸ ميليارد كاربرِ ثبتنامي از ويديوهاي پلتفرمشان خبر داد كه در جاي خود بسيار شگفتآور و تأثيرگذار بود. رقم فوق از آن منظر حائز اهميت است؛ زيرا در محاسبهي آن تعداد كاربران مهمان كه بدون حسابكاربري اقدام به تماشاي محتواي ويديويي اين سرويس ميكنند، لحاظ نشده است؛ بنابراين رقمِ كل چيزي فراتر از تعدادي است كه يوتيوب اعلام كرده است. در ماه ژوئن گذشته، اين رقم ۱.۵ ميليارد بود. تنها روي تلويزيون، روزانه نزديك به ۱۵۰ ميليون ساعت ويديو تماشا ميشود.
مديرعامل يوتيوب در خصوص شناسايي محتواي آزاردهنده در اين سرويس گفت:
براي من و همهي كساني كه كه در يوتيوب با حس مسئوليتپذيري رشد كردهاند، اين مسئله بهطرز باورنكردني مهم است. شيوهنامهاي براي تشريح چگونگي كاركرد پلتفرمهاي بازي در مقياس ما وجود ندارد. شيوهاي تفكرم به اين موضوع، به من گوشزد ميكند كه ما بايد در سمتِ درستِ تاريخ قرار گيريم.
وجسكي در گفتههايش به زيرساختها و ابزارهايي اشاره كرده كه براي مديريت صحيح پلتفرمشان طي سال گذشته ساخته شدهاند؛ بهعلاوه، قوانين اين سرويس اكنون بسيار محدودكنندهتر از پيش است و افراد بيشتري را براي مديريت محتوا گماشتهاند؛ همچنين پيشرفتهاي انجامشده در بخش يادگيري ماشين كمك بهسزايي به آنها كرده است. در حالي كه تمامي موارد يادشده خوب و مفيد بهنظر ميرسند؛ اما وي به استراتژيهاي جديدِ شركتش براي مديريت هرچه بهتر اين موضوع هيچگونه اشارهاي نكرد.
طي اين مراسم، غول اينترنتي ويديو از موارد ديگري نيز رونمايي كرد كه از شاخصترينِ آنها ميتوان به مجموعههاي اختصاصي جديد براي بخش اوريجينال اشاره كرد.