تغيير استراتژي اپل براي بهبود كيفيت iOS

۱۷۴ بازديد

آيا شما هم متوجه وجود مشكلات زيادي در سيستم‌عامل iOS اپل شده‌ايد و از نظر شما نسخه‌هاي جديد iOS ديگر مانند گذشته كم نقص نيستند؟ اپل هم به اين موضوع پي برده و تصميمي براي اصلاح اين مشكل دارد.

 

بر اساس گزارش بلومبرگ، اپل قصد دارد با با روندي آهسته‌تر، اقدام به افزودن امكانات جديد به سيستم‌عامل iOS كند. اين تصميم براي آن گرفته شده تا عرضه هر نسخه از iOS با كمترين ميزان از باگ و نقص همراه باشد.

بسياري از كاربران آيفون و آيپد اخيرا متوجه وجود مشكلات فراواني در iOS شده‌اند و ادعا مي‌كنند كه طي سال‌هاي اخير كيفيت نسخه‌‌هاي عرضه شده اين سيستم‌عامل كاهش يافته است. اين باگ‌ها شامل موارد مختلفي از اشكالات جدي تا نقص‌هاي آزاردهنده يا عجيب بوده‌اند. وب‌سايت‌ها و كارشناسان زيادي هم در مورد كاهش يافتن كيفيت نرم‌افزارهاي اپل در سال‌هاي اخير صحبت كرده‌اند.

البته بايد توجه داشت كه باگ‌ها و نقص‌هاي نرم‌افزاري طبيعي هستند و هيچ وقت نمي‌توان مدعي وجود نرم‌افزاري عاري از هر گونه اشكال شد. اشكالات امنيتي و ارائه وصله‌هاي امنيتي از مواردي است كه همواره رخ مي‌دهند و حتي امكان وجود نقص در خود وصله امنيتي هم موضوع عجيبي نيست.

همچنين بايد متذكر شد، اپل بعد از مرگ استيو جابز، دستخوش تحولات بسياري شده است. امروزه، محصولات اپل نسبت به زماني كه جابز بر روي صحنه مي‌رفت و به معرفي و تشريح عملكرد آن‌ها مي‌پرداخت بسيار پيچيده‌تر شده‌اند. اپل امروز با چنان حجمي به توليد و فروش محصولات مشغول است كه شايد هيچ كس در گذشته نمي‌توانست تصور آن را بكند. در نتيجه‌ي اين حجم عظيم محصولات و تعداد بالاي كاربران، بروز مشكلات امنيتي در محصولات اپل، ميليون‌ها نفر را در سرتاسر دنيا با خطر مواجه مي‌كند.

اما اگر بخواهيم روي ديگر سكه را در نظر بگيريم، اپل شركتي نيست كه با عرضه محصولاتي به بازار با بودجه پايين، در پي حداقل حاشيه سود ممكن باشد. نرخ حاشيه سود اپل از عرضه محصولاتش، در حدود ۳۸ درصد است كه رقمي رويايي براي بسياري از توليدكنندگان سخت‌افزار محسوب مي‌شود.

بر اساس گزارشي كه اخيرا منتشر شده، تمركز اپل بر كيفيت، براي اطمينان از محقق شدن وعده‌هاي اين شركت در كنفرانس‌هاي سالانه توسعه‌دهندگان اپل است. كوپرتينويي‌ها قصد دارند كه كارايي و قابليت‌هاي جديد نرم‌افزارها، مطابق آن چيزي باشد كه در تبليغات شركت عنوان مي‌شود. به عقيده بسياري از كاربران، اپل در گذشته پايبندي بيشتري به اين تفكر داشته است.

علت مشكلاتي كه دامن‌گير توسعه iOS شده‌اند را شايد بتوان در دو چيز يافت. اولين مورد، فرايند به‌روزرساني ساليانه اين سيستم‌عامل توسط اپل است. اپل هر سال در ماه ژوئن تلاش مي‌كند تا توسعه‌دهندگان نرم‌افزاري iOS را با ارائه ويژگي‌هاي جديدي شگفت‌زده كند. دومين مورد، اجبار براي عرضه نسخه جديد iOS به همراه عرضه آيفون‌هاي جديد به بازار است. توسعه‌دهندگان نرم‌افزاري مجبور به آماده كردن iOS براي بارگذاري در آيفون جديد، قبل از آغاز عرضه محصول به بازار هستند. اين چرخه‌هاي متوالي و ساليانه به شدت اپل و توسعه‌دهندگان iOS را تحت فشار گذاشته است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، روند اصلاح فرايند توسعه iOS تنها محدود به رفع باگ‌ها نخواهد شد و شامل موارد زير هم خواهد بود:

  • اصلاح و نوسازي اپليكيشن Stocks
  • به‌روزرساني ويژگي Do Not Disturb
  • ادغام بهتر و كارآمدتر سيري در قسمت جستجوي آيفون
  • بازطراحي رابط‌ كاربري انتقال عكس‌ها به آيپد
  • امكان بازي كردن هم‌زمان دو شخص، در بازي‌هاي واقعيت افزوده
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.