وب گذر
 
نويسندگان
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 96
دیروز : 63
افراد آنلاین : 1
همه : 14542
پيوندهای روزانه

برند بريتانيايي لوتوس كه تحت مالكيت جيلي چين اداره مي‌شود، از جديدترين محصول سوخت در كلاس سوپراسپرت با توليد محدود به ۲۰ دستگاه، رونمايي كرد.

 

لوتوس روي نسل جديدي از خودروهاي اسپرت كار مي‌كند كه در سال ۲۰۲۰ وارد بازار مي‌شوند. در عوض، مشتريان مي‌توانند  نسخه‌ي ويژه از خودروي اسپرت جاودانه لوتوس 3-اِلِون (3-Eleven) را خريداري كنند. خودروساز بريتانيايي كه در حال حاضر متعلق به جيلي (Geely) چين است، خودروي اسپرت 3-الون 430 را ارائه مي‌دهد كه يكي از جذاب‌ترين محصولات دنيا در كلاس" اسپرت سبك‌وزن" محسوب مي‌شود. تنها ۲۰ نمونه از اين نسخه ويژه ساخته خواهند شد كه هر كدام تقريبا  ۱۴۲،۰۰۰ دلار قيمت خواهند داشت.

زير كاپوت اين خودروي قدرتمند اسپرت يك پيشرانه ۳.۵ ليتري خورجيني ۶ سيلندر قرار دارد كه ۴۳۰ اسب بخار قدرت و ۴۴۰ نيوتن متر گشتاور توليد مي‌كند. لوتوس وعده داده است كه با بهره‌گيري از اين پيشرانه‌ي قدرتمند، 3-الون در زمان ۳.۲ ثانيه از حالت توقف كامل به سرعت ۱۰۰ كيلومتر بر ساعت برسد، در حالي كه بيشينه سرعت ۲۹۰ كيلومتر بر ساعت خواهد بود. اين ارقام در مقايسه با قوي‌ترين خودرو در نسل پيشين لوتوس 3-اِلِون، بهبود ۰.۲ ثانيه‌اي در زمان شتاب‌گيري و ۱۰ كيلومتر بر ساعت در بيشينه‌ي سرعت را نشان مي‌دهد.

قدرت از پيشرانه خورجيني ۶ سيلندر توسط جعبه دنده دستي ۶ سرعته به چرخ‌ها هدايت مي‌شود، در حالي كه از ديفرانسيل لغزش محدود از نوع تورسن همراه با سيستم كنترل كشش متغير ۶ وضعيتي براي كشش بهتر چرخ‌ها بهره مي‌برد؛ هر دو سيستم به طور مستقيم به ECU خودرو مرتبط هستند و با همكاري يك‌ديگر با توجه به شرايط، بهترين كاركرد را فراهم مي‌كنند.

 

لوتوس براي اثبات سرعت اين خودروي اسپرت آن را در پيست آزمايش هِثِل (Hethel) در اطراف كارخانه امتحان كرده است. زمان يك دقيقه و ۲۴ ثانيه نسخه ويژه لوتوس 3-اِلِون 430 در دور كامل پيست ركورد جديدي محسوب مي‌شود كه ۰.۸ ثانيه سريع‌تر از خودروي اگزيج كاپ 430 (Exige cup 430) و دو ثانيه نيز سريع‌تر از مدل پيشين 3-اِلِون است.

لوتوس كه در ساخت خودروهاي عجيب تبحر خاصي دارد، توضيح مي‌دهد كه نسخه ويژه براي افزايش سرعت نه تنها در قدرت پيشرانه اصلاح شده، بلكه از نظر آيروديناميكي نيز با تغييراتي مواجه شده است. باله عقب بزرگ‌تر با ورق‌هاي فولادي بازسازي شده است، در حالي كه اسپليتر بزرگ‌تر جلو و اسپويلر كناري در تركيب با ديفيوزر عقب نيروي رو به پايين را در حداكثر سرعت به ميزان ۴۴ كيلوگرم افزايش مي‌دهد تا به ۲۶۵ كيلوگرم برسد.

امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ ] [ ۱۰:۰۱:۲۹ ] [ محمد ]
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
[ ]
.: Weblog Themes By blog9 :.

درباره وبلاگ

پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب