گوگل به تبعيض عليه سفيدپوستان و مردان آسيايي متهم شده است

۱۱۶ بازديد

يكي از كارمندان سابق يوتيوب كه به علت اعتراض به سياست‌هاي استخدامي تبعيض‌آميز گوگل از محل كارش اخراج شده بود، از اين غول اينترنتي شكايت كرده است.

 

گوگل از سوي يكي از كارمندان سابق خود درگير يك دعوي قضايي شده است. اين فرد مدعي شده كه اين غول اينترنتي وي را به خاطر اعتراض به اصول استخدامي گوگل مبني بر افزايش تنوعي كه به گفته‌ي او عليه سفيدپوستان و مردان آسيايي تبعيض‌آميز به حساب مي‌آيد، اخراج كرده است.

آرين ويلبرگ كه به عنوان كارمند يوتيوب مشغول به كار بود و شكايت خود را در ماه ژانويه به دادگاه عالي شهرستان سن ماتئو در كاليفرنيا تقديم كرد، در دادخواست خود مدعي شده كه گوگل، كمپاني مادر يوتيوب براي استخدام اقليت‌هاي در حاشيه‌رفته سهميه تعيين كرده است.

ويلبرگ همچنين مدعي شده كه مديريت شركت، ايميل‌ها و ديگر اسناد الزامات تنوع نژادي و جنسيتي را حذف كرده است. وي مي‌گويد به خاطر اعتراض به «اصول استخدامي تبعيض‌آميز و غيرقانوني» شركت در ماه نوامبر از محل كارش اخراج شد.

جينا اسگيليانو، سخنگوي گوگل مي‌گويد اين شركت با تمام قوا عليه اين دعوي قضايي از خود دفاع خواهد كرد. وي در يك بيانيه‌ي ايميلي گفت:

ما سياستي مشخص براي استخدام داوطلبان بر مبناي شايستگي و نه هويت آن‌ها داريم. در عين حال، با خشنودي براي يافتن داوطلباني شايسته و متنوع براي مشاغل آزاد تلاش مي‌كنيم. اين سياست به ما كمك مي‌كند تا بهترين افراد را استخدام كنيم، فرهنگ خود را بهبود ببخشيم و محصولات بهتري بسازيم.

اين دعوي قضايي در زماني مطرح مي‌شود كه مناقشات فراواني درباره‌ي تلاش‌هاي صنعت فناوري در افزايش به‌كارگيري تعداد پايين زنان، آمريكايي‌هاي آفريقايي‌تبار و لاتين‌تبار در مشاغل اين عرصه در جريان است.

گوگل پس از مواجه با فشارهايي براي تنوع‌بخشي به نيروي انساني‌اش، به اشتراك‌گذاري عمومي اطلاعات مربوط به تركيب نژادي و جنسيتي كاركنان خود پرداخت. تلاش‌هاي اهالي مانتين ويو در بازمهندسي تركيب جمعيتي غالبا سفيدپوست و آسيايي مرد خود و دربرگرفتن بيشتر زنان و رنگين‌پوستان، موجب شد اين شركت هدف تقابل فرهنگي قرار بگيرد. تقابل فرهنگي اصطلاحي است كه به درگيري و تقابل بين ارزش‌هاي محافظه‌كارانه و سنت‌گرايانه با ارزش‌هاي سوسيال دموكراسي، ترقي‌خواهانه و ليبرالي اشاره دارد.

پيش از اين، جيمز ديمور، يكي ديگر از كارمندان سابق گوگل نيز در ماه ژانويه از اين شركت شكايت كرده بود. وي مدعي شده بود كه گوگل عليه محافظه‌كاران و سفيدپوستان مرد تبعيض قائل مي‌شود. ديمور سال گذشته به علت انتشار اظهاراتي در اعتراض به سياست‌هاي گوگل از اين شركت اخراج شد. وي در يادداشتي مدعي شده بود از آنجايي كه بين زنان و مردان تفاوت‌هاي بيولوژيك وجود دارد، تلاش‌هاي گوگل در افزايش تنوع جنسيتي كاركنانش سياستي اشتباه است.

برخي از كاركنان گوگل كه طرفدار تنوع جنسيتي و نژادي هستند، ادعا كرده‌اند كه پس از اخراج ديمور، از سوي همكاران خود آزار و اذيت شده و در معرض تهديدهاي خشونت‌آميز و نظرات نفرت‌انگيز قرار گرفته‌اند. آن‌ها مي‌گويند كه گوگل براي حفاظت از آن‌ها در برابر اين اقدامات تلاش‌هاي كافي انجام نداده است. در همين راستا، گوگل متهم به پرداخت حقوق پايين‌ به زنان نيز بوده و به همين علت يك دعوي قضايي ديگر عليه اين شركت جريان دارد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.