بست‌ باي ۲۵۰ شعبه از فروشگاه‌هاي موبايل خود را تعطيل مي‌كند

۱۰۸ بازديد

برطبق اعلام بست‌باي، به‌زودي ۲۵۰ شعبه‌ از فروشگاه‌‌هاي موبايل اين شركت در ايالات متحده تعطيل خواهند شد.

 

فروشگاه بست‌باي، به‌عنوان برترين خرده‌فروش لوازم الكترونيكي مصرفي در ايالات متحده آمريكا، قصد دارد در راستاي سوددهي و رقابت بهتر، ۲۵۰ شعبه از فروشگاه‌هاي موبايل خود را كه در مراكز خريدِ ايالات‌ متحده قرار دارند، تعطيل كند.

اين فروشگاه‌ها كه تنها يك درصد از درآمد كلي بست‌باي را تشيل مي‌دهند، از ۱۰ خرداد ۹۷ به فعاليت خود پايان خواهند داد.

به دنبال اين تصميم، خرده‌فروشي واقع در مينياپوليس اعلام كرد كه همچنان از طريق ۱۰۰۰ فروشگاه فيزيكي و آنلاينِ خود اقدام به فروش خواهد كرد. فعلاً اين تصميم تنها بر شعبه‌هاي ايالات متحده اثر خواهد گذاشت و شعبه‌هاي واقع در كانادا، همچنان به فعاليت خود ادامه خواهند داد.

بست‌باي افتتاحِ خرده‌فروشي‌هاي موبايلِ خود را نزديك به يك دهه پيش و قبل از معرفي نخستين آيفون آغاز كرد. در بازه‌اي كه حاشيه‌ي سود تجارت موبايل رشد چشمگيري تجربه مي‌كرد، هوبرت جولي، مديرعامل بست‌باي، در نامه‌اي خطاب به كاركنانش اينگونه نوشت:

اگر سريعاً به سال ۲۰۱۸ برويم، با بازار موبايلي مواجه خواهيم شد كه به بلوغ رسيده و حاشيه‌ي سودش فشرده شده است و هزينه‌اي كه از فعاليت فروشگاه‌‌هاي مستقلِ تلفن‌ همراه‌ به ما تحميل مي‌شود، به‌مراتب از فروشگاه‌هاي بزرگمان بيشتر است.

تاكنون اين شركت از اعلامِ تعداد كاركناني كه بر اثر اين تصميم اخراج مي‌شوند، خودداري كرده است؛ اما برطبق گفته‌ي بست‌باي، اين شركت براي يافتن شغل ثانويه به كاركنان اخراجي‌ كمك خواهد كرد.

حدود ۶ سال پيش و به‌ دنبال رشدِ علاقه‌ي مردم به خريد از فروشگاه‌هاي آنلاين، بست‌باي با كاهش فروش و سود مواجه شد. پس از آن، اين شركت براي جلوگيري از ضررهاي آتي، اقدام به تعطيلي شعبات كم‌كار خود كرد و با ارتقاء خدمات مشتريان، وضعيت خود را بهبود بخشيد.

جولي در نامه‌اي به مناسبت گزارش سه‌ماهه‌ي چهارم سال مالي ۲۰۱۷، درباره‌ي حفظ مشتريان و سوق‌ دادن آن‌ها به‌سمت فروشگاه‌هاي بزرگ‌تر و وب‌سايت اين شركت سخن گفت.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.