هرچي خواستي چاپ كن!

۱۷۲ بازديد

عمر چاپ به قرن‌ها قبل باز مي‌گردد، بشر هميشه به چاپ آنچه مي‌نوشت يا طراحي مي‌كرد، علاقه داشت.

 

اختراع ماشين چاپ توسط يوهانس گوتنبرگ، زرگر آلماني و در سال ۱۴۵۶ ميلادي انجام شد. بعد از اختراع فن چاپ و تغيير و تحولاتي بسياري كه در آن به وجود آمد، پرينترهاي به شكل امروزي وارد بازار مصرفي شدند. در سال‌هاي اخير با پرينترهاي ليزري سروكار داريم؛ دستگاه‌هايي كه در تمام دفاتر، شركت‌ها يا حتي خانه‌ها يافت مي‌شوند تا كاربران به‌راحتي آنچه را كه مي‌خواهند به اصطلاح پرينت بگيرند. از دهه‌هاي ۶۰ و ۷۰ ميلادي، شركت‌هاي بزرگي مانند كانن، آي‌بي‌ام و هيوليت پاكارد اقدام به طراحي و عرضه اين نوع از پرينترها كردند كه سال به سال نوع به‌روز شده و تغيير يافته‌ي آن‌ها عرضه شد و در دسترس كاربران قرار گرفت.

اختراع پرينتر ليزري

آنچه بررسي‌ها نشان مي‌دهند، اختراع نخستين پرينتر ليزري در سال ۱۹۷۷ ميلادي توسط گري استاركودر انجام شد، وي كارمند شركت آمريكايي Xerox (زيراكس) بود كه در زمينه‌ي توليد پرينتر و اسكنر فعال است. در واقع يك سال طول كشيد تا سرانجام استاركودر توانست پرينتر طراحي شده خود را به شبكه‌ي سيستم كامپيوتر متصل كرده و آن را را‌ه‌اندازي كند. جالب است كه در قديم تا همين چند سال پيش در ايران دستگاه‌هاي كپي به نام زيراكس خوانده مي‌شدند.

پرينتر ليزري چيست؟

اين نوع چاپگر نوع متداول چاپگرهاي كامپيوتري است كه با كيفيت و سرعت بالا متن و گرافيك را روي كاغذ ساده چاپ مي‌كند. چنين چاپگرهايي مانند دستگاه كپي به همان شيوه كار مي‌كنند و در اندازه‌هاي متفاوت و با كارايي مختلف قابل دسترس هستند.

خريد و فروش پرينتر ليزري

با اختراع و خريد و فروش پرينترهاي ليزري، چاپ عكس و متوني كه مي‌خواهيم به طرز چشمگيري ساده‌تر شده است. هر فردي مي‌تواند با تهيه‌ي يكي از اين پرينترها در خانه يا محل كار خود به راحتي هرچيزي را كه خواست، چاپ كند. البته طبعا براي چاپ عكس يا پوستر بهتر است تا از كاغذ مخصوص آن‌ها استفاده كرد تا كيفيت به مراتب بهتري در اختيار ما قرار بگيرد.

با جستجوي ساده‌اي در سايت ديوار با تبليغات گسترده خريد و فروش پرينتر دست دوم يا نو در اندازه‌ها و مدل‌هاي مختلف و با كاركردهاي متفاوت از برندهاي روز دنيا روبه‌رو خواهيد شد. با مراجعه به بخش لوازم الكترونيكي، انتخاب گزينه‌ي رايانه، قسمت پرينترها و اسكنرهاي اين سايت با انبوهي از تبليغات پرينترهاي ليزري نو و كاركرده، چندكاربره، پرينت رنگي يا سياه سفيد، همراه با اسكنر يا بدون آن مواجه خواهيد شد كه افراد و فروشگاه‌ها در محل‌هاي مختلف تهران و شهرستان‌ها براي فروش يا درخواست خريد آن تبليغ كرده‌اند. در كنار تبليغ براي پرينترها، تبليغات لوازم جانبي و كارتريج اين دستگاه‌ها را هم در سايت ديوار مشاهده خواهيد كرد.

در دنياي ديجيتال امروز شايد يكي از قابل استفاده‌ترين دستگاه‌ها همين پرينترها باشند كه البته بايد تنها در مواقع لزوم از چاپ كاغذ استفاده كرد و براي صرفه‌جويي در مصرف كاغذ اگر لزومي به چاپ متن يا عكسي نبود از پرينت گرفتن آن خودداري كرد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.