وفاداري به برند اندرويد از iOS پيشي گرفت

۱۲۹ بازديد

طرفداران اپل هميشه به وفاداري نسبت به اين برند مشهور بوده‌اند؛ اما پژوهش‌هاي جديد نشان از افزايش وفاداري طرفداران اندرويد دارند.

 

طرفداران اپل بسيار وفادارند، برخي حتي معتقدند اين وفاداري بيش از حد بوده و برخي از طرفداران اپل به‌صورت چشم و گوش بسته به اين شركت علاقه دارند. پژوهش‌هاي جديد گروه «Consumer Intelligence Research Partners» (به‌اختصار CIRP) نشان مي‌دهد طرفداران اندرويد به انتخاب سيستم‌عامل گوشي خود وفادارتر از iOS هستند. گزارش پژوهش‌هاي جديد وب‌سايت اينترنتي تك‌كرانچ نيز حاكي از آن است كه وفاداري طرفداران اندرويد از سال ۲۰۱۶ افزايش پيداكرده و هم‌اكنون به بيشترين مقدار خود رسيده است.

در حال حاضر درصد وفاداري به برند اندرويد ۹۱ درصد و iOS معادل ۸۶ درصد است. ميزان اين وفاداري بدين معني است كه مشتري با به‌روز كردن گوشي خود از همان برند سيستم‌عامل استفاده كند. مايك لوين، مديرعامل و مؤسس شركت CIRP مي‌گويد:

با وجود دو گزينه‌ در انتخاب سيستم‌عامل، كاربران فقط يك گزينه را انتخاب مي‌كنند، آن را ياد مي‌گيرند، براي برنامه‌هاي مورد نظرشان و فضاي ذخيره‌سازي آن و... هزينه مي‌كنند و دائم از آن استفاده مي‌كنند. اكنون گوگل و اپل بايد دريابند كه چگونه با فروش درست محصولات و سرويس‌هاي مربوطه مشريان خود را حفظ كنند.

سخنان فوق را مي‌توان توجيهي بر سرمايه‌گذاري سنگين اپل و گوگل در بخش سرويس‌هايي نظير اپليكيشن‌هاي گوشي، موسيقي و فضاي ذخيره‌سازي ابري دانست. ماه نوامبر سال گذشته‌ي ميلادي اپل با وجود درصد وفاداري كمتر نسبت به اندرويد، ركورد جديدي در درآمد خود از جانب سرويس‌هاي در حال ارائه كسب كرد، اين امر نشان‌دهنده‌ي عملكرد خوب كوپرتينونشين‌ها در قبال مشتريان خود است.

وفاداري برند به معناي استفاده از همان برند سيستم‌عامل با ارتقاي گوشي است

دليل درصد وفاداري بيشتر به اندرويد نسبت به iOS را مي‌توان در دامنه‌ي بيشتر دستگاه‌هاي اندرويدي دانست. تمامي محصولات اپل با كيفيت عالي و قيمت بالا عرضه مي‌شوند؛ درحالي‌كه با خريد يك دستگاه گوشي ۴۰ دلاري مي‌توان از سرويس‌هاي گوگل استفاده كرد؛ بنابراين تمامي كاربران با هر سطح توانايي مالي، از گوشي ۴۰ دلاري گرفته تا پرچم‌داري ۹۰۰ دلاري، مي‌توانند از اين سرويس‌ها و برنامه‌ها استفاده كنند و اطلاعات خود را در فضاي ابري از گوشي به گوشي ديگر منتقل كنند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.