عضو شوراي عالي فضاي مجازي: مهاجرت به پيام رسان‌ هاي بومي ضروري است

۱۱۷ بازديد

بر اساس گزارش عضو شوراي عالي فضاي مجازي، هم‌اكنون زيرساخت ارتباطات كشور بر مبناي شبكه‌هاي اجتماعي شكل گرفته است، بنابراين مهاجرت پيام رسان‌هاي بومي بايد هرچه سريع‌تر اتفاق بيافتد.

 

محمدحسن انتظاري با تأكيد بر اينكه شبكه‌هاي اجتماعي هم اكنون به‌صورت زيرساخت درآمده و تمام ارتباطات اجتماعي اقتصادي و حاكميت كشور روي اين شبكه‌ها شكل گرفته است، گفت:

اين زيرساخت بايد در اختيار داخل باشد.

وي با تأكيد بر اينكه نبايد اين زيرساخت‌ها به يك پيام‌رسان خارجي متكي باشد، اضافه كرد:

هم اكنون تمامي ارتباطات اداري، حكومتي، اجتماعي كشور روي پيام رسان تلگرام است كه درست نيست. به همين دليل در مصوبه شوراي عالي فضاي مجازي، موضوع ساماندهي پيام رسان‌هاي بومي مطرح شد. اين مصوبه مربوط به چند ماه گذشته است و براساس آن وزارت ارتباطات، ارشاد، صدا و سيما و برخي از دستگاه‌هاي مرتبط موظف به حمايت پيام رسان‌هاي بومي در جهت رونق شبكه‌هاي اجتماعي داخلي شدند.

به گفته‌ي وي، در اين مصوبه زمانبندي خاصي در نظر گرفته نشد، اما با توجه به تأثيرگذاري سريع شبكه‌هاي اجتماعي روي ارتباطات مردم بايد هرچه سريع‌تر پيام رسان‌هاي بومي در كشور رونق بگيرند و مهاجرت به سمت اين پيام رسان‌ها انجام گيرد.

بر اساس گزارش عضو شوراي عالي فضاي مجازي، ساماندهي شبكه‌هاي اجتماعي بومي از چند ماه قبل در مصوبه شوراي عالي فضاي مجازي آمده است و به نظر مي‌رسد در جلسه آينده اين شورا، متوليان ذيربط در مورد عملكرد خود گزارش بدهند.

انتظاري افزود:

شواهد نشان مي‌دهد هنوز آن طور كه بايد از پيام رسان‌هاي داخلي حمايتي صورت نگرفته است و حتي اين پيام رسان‌ها، پهناي باند كافي براي رقابت با پيام رسان‌هاي خارجي ندارند. از آنجا كه سرمايه‌گذاري سنگيني براي زيرساخت اين شبكه‌ها نياز است، تا بتوانند قابل رقابت با سرويس‌هاي خارجي باشند، به نظر مي‌رسد هنوز هيچ كدام از پيام رسان‌هاي بومي از شرايط و تسهيلات ۵ ميليارد توماني استفاده نكردند و اين در حالي است كه شبكه‌هاي خارجي بدون محدوديت در حال استفاده از امكانات زيرساختي كشور هستند.

به گفته‌ي وي، هم اكنون شرايط به نفع شبكه‌هاي بومي داخلي نيست و بايد حمايت از اين شبكه‌ها با سرعت بيشتري صورت گيرد تا بتوانند در يك رقابت سنگين با سرويس‌هاي خارجي فعاليت خود را آغاز كنند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.