نشان تجاري جديد سامسونگ خبر از عرضه عينك هوشمند اين شركت مي‌دهد

۱۱۹ بازديد

اخيرا با ثبت يك نشان تجاري جديد توسط سامسونگ، گمانه‌زني‌هايي مبني بر عرضه‌ي يك عينك هوشمند پوشيدني از سوي اين شركت مطرح شده است.

 

 

از ۴ سال پيش، شايعات مختلفي مبني بر توليد و عرضه‌ي عينكي هوشمند همچون عينك گوگل از سوي سامسونگ وجود داشته است. برخي گزارش‌ها تاكيد كرده‌اند كه اين نام اين دستگاه پوشيدنيگير گلس خواهد بود و امكانات و ويژگي‌هايي فراتر از عينك گوگل ارائه خواهد داد. با اين وجود، سامسونگ تا به امروز اقدام به عرضه‌ي چنين محصولي نكرده است. اما اكنون يك نشان تجاري جديد منتشر شده كه نشان‌دهنده‌ي احتمال عرضه‌ي اين عينك هوشمند است.

سامسونگ صاحب پتنت‌هاي بي‌شماري از فناوري‌ها و ويژگي‌هاي مخصوص عينك‌هاي هوشمند پوشيدني است. براساس اين پتنت‌ها، دو سال پيش گزارش شد كه عينك هوشمند سامسونگ در مقايسه با عينك گوگل قابليت‌هاي بسيار پيشرفته‌‌تري در اختيار كاربر قرار مي‌دهد.

غول كره‌اي هنوز اين پتنت‌ها را در اختيار دارد و ممكن است اقدام به توسعه‌ي برخي از آن‌ها نيز كرده باشد؛ اما اين شركت تاكنون از برنامه‌هاي خود مبني بر عرضه‌ي يك عينك هوشمند پوشيدني رونمايي نكرده است. با اين حال، اخيرا سامسونگ اقدام به ثبت يك نشان تجاري نسبتا جالب توجه كرده است كه با هيچ كدام از محصولات فعلي اين شركت ارتباطي ندارد.

Samsung Smart Glasses

در توضيحات ثبت اين نشان تجاري آمده است كه برخي از موارد استفاده از آن شامل «نرم‌افزار كامپيوتري براي تحليل و پيكربندي عينك‌هاي دستيار بينايي»، «نرم‌افزار كامپيوتري براي تنظيم، پيكربندي و كنترل ابزار جانبي پوشيدني براي دستگاه‌هاي موبايل و كامپيوتر» و «عينك دستيار بينايي متشكل از دوربين، كامپيوتر و نمايشگر براي ثبت، پردازش و نمايش تصاوير» است.

در توضيحات اين نشان تجاري چندين بار از عبارت دستيار بينايي استفاده شده است. اين مسئله نشان‌دهنده‌ي آن است كه اين محصول (اگر واقعي باشد) ممكن است نقشي فراتر از تنها يك محصول پوشيدني معمولي داشته باشد.

ثبت يك نشان تجاري به‌تنهايي بدين معني نيست كه محصولي واقعي عرضه خواهد شد؛ اما اين موضوع بيانگر آن است كه سامسونگ ايده‌ي ساخت چنين دستگاهي را هنوز در نظر دارد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.