اينترنت ماهواره‌ اي اسپيس ايكس بدون تخصيص آي‌ پي فعاليت مي‌كند

۱۰۵ بازديد

طبق ادعاي ايلان ماسك، ماهواره‌هاي استارلينكِ شركت اسپيس ايكس، اينترنتِ بدون آي‌پي در اختيار كاربران قرار مي‌دهند.

 

اگر پيگير اخبارِ مربوط به ايلان ماسك و فعاليت‌هاي شركت اسپيس ايكس بوده باشيد، مسلماً از پرتاب راكت فالكون ۹ باخبر هستيد. ايلان ماسك با پرتاب اين موشك، قصد دارد رؤياي خود براي در دسترس قرار دادنِ اينترنت ماهواره‌اي در سراسر دنيا را به حقيقت بدل سازد. 

ماهواره‌هاي استارلينك (Starlink) كه براي انجام اين كار در نظر گرفته شده‌اند، در آينده‌ي نزديك خدمات اينترنت را به‌واسطه‌ي امواج ماهواره‌ي به زمين مي‌فرستند. حال ايلان ماسك ادعا مي‌كند كه اينترنت ماهواره‌اي اين شركت به‌صورتِ كامل، بي‌نياز از تخصيص آي‌پي است.

در پاسخ به پرسش يكي از كاربران توييتر كه درباره‌ي نوع اتصال ماهواره‌ استارلينك پرسيده بود، ايلان ماسك جواب جالبي ارائه كرد:

از استاندارد IPv6 ساده‌تر خواهد بود و بسته‌ي كوچكي در قسمت فوقاني خود خواهد داشت. در واقع از اتصال نظير به نظير استفاده مي‌شود.

در ادامه از او درباره‌ي امنيت اين اتصال و احتمال حمله‌ي سايبري به آن پرسيده شد. ماسك در پاسخ به اين سؤال به استفاده از رمزنگاري End to End اشاره كرد. به باور وي، عدم حمله‌ي سايبري به شبكه‌هاي اجتماعي‌ كه با اين تكنولوژي رمزنگاري شده‌اند، خود گواهي بر امنيت بالاي اينترنت ماهواره‌اي شركت اسپيس ايكس است. او در ادامه بيان داشت كه در صورت بروز چنين اتفاقي، به‌روزرساني‌ فرم‌ور امكانِ رفعِ آن را فراهم مي‌كند.

با اين حال ماسك و شركتش براي رسيدن به اين مهم، دشواري‌هاي بسياري بر سرِ راه خود دارند. قوانين رگولاتوري برخي كشورها امكان دسترسي به برخي از سايت‌ها را مسدود كرده است. حال با توجه به اين موضوع كه اينترنت ماهواره‌اي اسپيس ايكس دسترسي بدون محدوديت و فرامرزي براي كاربران فراهم مي‌آورد، مشخص نيست كه واكنش دولت‌ها به اين موضوع چگونه خواهد بود.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.