شيائومي درصدد ورود به بازار موبايل آمريكا است

۲۰۰ بازديد

كمپاني شيائومي قصد دارد به‌طور رسمي در سال آينده وارد بازار گوشي‌ هوشمند آمريكا شود.

 

كمپاني شيائومي، به‌عنوان يكي از بزرگ‌ترين توليدكنندگان گوشي‌ هوشمند، در ادامه راه خود قصد دارد محصولاتش را به‌طور رسمي در بازار آمريكا عرضه كند. به‌تازگي اين توليدكننده چيني فعاليت خود را در غرب اروپا آغاز كرده است و قصد دارد در سال ۲۰۱۹ به شكل رسمي وارد بازار بزرگ آمريكا شود. طبق گفته لي جون، مدير عامل شيائومي، اين شركت قادر است تا اواخر سال ۲۰۱۸ يا اوايل سال ۲۰۱۹ وارد بازار ايالات متحده شود.

ديگر محصولات اين شركت مانند تلويزيون هوشمند، دوربين ۳۶۰ درجه، كيت ربات و هدفون اكنون در بازار آمريكا به فروش مي‌رسد. اين محصولات از ماه نوامبر توسط فروشگاه آمازون و پيش از عرضه رسمي در فروشگاه اينترنتي شيائومي در آمريكا در دسترس كاربران قرار داشتند.

شيائومي براي ورود آسان به خاك آمريكا نيازمند همكاري با يكي از شركت‌هاي آمريكايي است. پيش‌تر ZTE، يكي از ديگر توليدكنندگان چيني، توانست با عقد قرارداد همكاري وارد بازار اين كشور شود و فعاليت خود را در اين بازار بزرگ ادامه دهد.

در حال حاضر بسياري از سازمان‌هاي آمريكايي از جمله سازمان اطلاعات مركزي، پليس فدرال و ناسا از فعاليت توليدكنندگان چيني مانند شيائومي و هواوي به دليل نگراني در مورد امنيت اطلاعات كاربران جلوگيري مي‌كنند. پيش از اين نيز هواوي از سال ۲۰۱۴ از فعاليت در بازار گوشي‌هاي هوشمند آمريكا منع شده بود. همچنين هواوي قصد داشت با گوشي پرچم‌دار ميت ۱۰ پرو، فعاليت خود را در بازار مورد نظر آغاز كند و به همين منظور قراردادي با اپراتور AT&T منعقد كرد؛ اما در نهايت با مداخله برخي، اين قرارداد از سوي اپراتور آمريكايي لغو شد.

در همين راستا ريچارد يو، مدير عامل هواوي، در طول برگزاري رويداد CES از سياست‌هاي نابرابر و فشار اپراتورهاي آمريكايي انتقاد كرد. به‌طور حتم چنين سياست‌هايي براي ديگر توليدكنندگان چيني نيز در نظر گرفته خواهد شد و شيائومي براي فعاليت در اين بازار راه دشواري در پيش رو دارد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.