اينستاگرام مشغول توسعه حالت عكاسي پرتره است

۱۰۷ بازديد

پس از انتشار شايعاتي مبني بر افزوده شدن قابليت تماس صوتي و تصويري به اينستاگرام، اكنون به نظر مي‌رسد كه قابليت عكاسي پرتره نيز به‌زودي به اين اپليكيشن اضافه خواهد شد.

 

به نظر مي‌رسد اينستاگرام مشغول آزمايش قابليت جديدي براي اپليكيشن‌ موبايل خود است. تنها چند روز پس از آنكه اعلام شد پشتيباني از تماس صوتي و تصويري به اپليكيشن اين شبكه‌ي اجتماعي افزوده خواهد شد، وب‌سايت تك‌كرانچگزارش مي‌دهد كه شواهدي مبني بر اضافه شدن حالت پرتره به اين اپليكيشن وجود دارد. حالت پرتره در گوشي‌ هوشمند به قابليتي گفته مي‌شود كه طي آن پس‌زمينه‌ي تصوير به‌صورت مصنوعي تار و روي سوژه تٔكيد مي‌شود.

تك‌كرانچ در گزارش خود به وجود يك آيكون در نسخه‌ي اندرويد اپليكيشن اينستاگرام اشاره مي‌كند. اين آيكون كه از آن با نام «آيكون شاتر پرتره» ياد مي‌شود، ظاهرا در رابط دوربين استوري‌هاي اينستاگرام پديدار خواهد شد و كاربران مي‌توانند از بين حالت‌هاي مختلف عكس‌برداري، به دلخواه يكي را انتخاب كنند. اين موضوع نشان مي‌دهد كه اينستاگرام در پاسخ به ويژگي حالت پرتره در آيفون ۷ و نسل‌هاي جديدتر و همچنين ديگر گوشي‌هاي مختلف اندرويد، اقدام به افزودن چنين قابليتي به اپليكيشن خود كرده است.

اينستاگرام در واكنش به درخواست ارائه‌ي اطلاعات بيشتر، از اظهار نظر در اين باره خودداري كرد. با اين حال، تك‌كرانچ اشاره مي‌كند هنگامي كه شواهدي مبني بر وجود قابليت اشتراك‌گذاري تصاوير Giphy GIF يافت شد، اين شركت همين واكنش را نشان داد؛ اما تنها چند هفته‌ي بعد اين قابليت را به‌صورت عمومي منتشر كرد.

هرچند اين آيكون در نسخه‌ي اندرويد اپليكيشن اينستاگرام يافت شده؛ اما به احتمال فراوان در نسخه‌ي آي‌اواس نيز در حال آزمايش است. هفته‌ي گذشته، آيكون‌هاي تماس صوتي و تصويري در نسخه‌ي اندرويد اينستاگرام ظاهر شدند و توسعه‌دهندگان در مدت تنها چند ساعت توانستند به وجود اين قابليت در نسخه‌ي آي‌اواس پي ببرند.

در حال حاضر، دستگاه‌هايي نظير آيفون ۱۰ و گوگل پيكسل ۲ از ويژگي اختصاصي پرتره بهره‌مند هستند و كاربران آن‌ها مي‌توانند تصاوير پرتره‌ي ثبت‌شده با دوربين گوشي خود را به‌راحتي وارد اينستاگرام كنند؛ اما بهره‌مندي مستقيم از قابليت ثبت چنين تصاويري مي‌تواند در مقايسه با اسنپ‌چت يك مزيت مهم براي اينستاگرام محسوب شود. نظر شما در مورد اين قابليت چيست؟

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.