گلكسي اس 9 با تراشه اسنپدراگون 845 كوالكام بررسي شد

۱۱۱ بازديد

گزارش جديد با ارزيابي نمونه پيش‌توليد گلكسي اس ۹، به اين موضوع اشاره دارد كه پرچم‌دار جديد سامسونگ نمي‌تواند فيلم‌هاي صحنه آهسته ۱۰۰۰ فريم بر ثانيه ثبت كند.

 

با اينكه به‌نظر مي‌رسيد براي اطلاع از نقاط ضعف و قوت پرچم‌دار جديد سامسونگ بايد تا نيمه اسفند منتظر بمانيم، كاربري در انجمن Reddit توانسته است نسخه‌اي از جانشين گلكسي اس ۸ را به مدت ۲۰ دقيقه در اختيار داشته باشد. به صورت مستقيم، اطلاعات پيرامون كهكشاني‌هاي ۲۰۱۸ اين شركت ارائه نشده و تنها به سوالات مختلف پاسخ داده شده است. به همين جهت در ادامه، خلاصه جزئيات ارائه شده پيرامون نسخه اسنپدراگون گلكسي اس 9 ادامه است. 

در ابتدا، بايد به طراحي نسل جديد پرچم‌داران سري «گلكسي اس» اشاره كرد؛ جانشين گلكسي اس ۸ تفاوت چشمگيري با نسل قبل نخواهد داشت. برخلاف آنچه كه تصاوير رندر شده ارائه مي‌دهند، پرچم‌دار ۲۰۱۸ سامسونگ حاشيه‌هاي ضخيم‌تري در اطراف نمايشگر خود ندارد؛ البته فريم موجود در دور گوشي مانند نسل قبل، براق نيست. همچنين اعلام شده است كه وزن گلكسي اس ۹ به پرچم‌دار سال گذشته سامسونگ بسيار نزديك خواهد بود. تنها گمان مي‌رود جاي‌گيري حسگر اثرانگشت در پنل پشتي بهبود يافته باشد؛ اين سنسور، در پايين دوربين اصلي قرار دارد. گفته مي‌شود جاي‌گيري حسگر اثرانگشت در پايين دوربين، احتمالاً باعث خواهد شد تا به اشتباه، لنزهاي دوربين را فشار دهيد؛ چنين ادعايي در رابطه با نسل قبل يعني گلكسي اس ۸ به دليل جاي‌گيري حسگر اثرانگشت در سمت راست دوربين نيز، مطرح شده بود.

با اينكه طراحي تغيير چشمگيري پيدا نكرده است، از نظر سخت‌افزار شاهد بهبودهايي در پرچم‌دار جديد سامسونگ خواهيم بود. اين مدل به بلندگوي دوگانه مجهز شده است؛ يكي از بلندگوها در پايين گوشي قرار دارد و ديگري كه به عنوان بلندگوي مخاطب عمل مي ‌كند، در هنگام پخش محتواي چندرسانه‌اي قادر است ارائه‌ي صداي استريو را امكان‌پذير كند. گفته مي‌شود صداي خروجي در مقايسه با گلكسي اس ۸ با بهبود عمده مواجه شده است؛ با اين‌حال، شايد بهتر باشد صداي فراگير را در هنگام پخش موسيقي غيرفعال كنيد زيرا بر تجربه‌ي شما از پخش موسيقي در هنگام استفاده از هدفون، تأثير منفي خواهد گذاشت.

جدا از اينكه سامسونگ از تراشه‌هاي قدرتمندتر درون گلكسي اس ۹ و گلكسي اس ۹ پلاس استفاده خواهد كرد، گفته مي‌شود دوربين، ويژگي مثبت اين دو مدل براي فروش در بازار است. مدل ۵.۸ اينچي كه يك دوربين در پنل پشتي دارد، به سنسوري با دهانه لنزي متغيير مجهز شده است؛ دوربين اصلي خواهد توانست ويديوهايي با نرخ ۶۰ فريم بر ثانيه و رزولوشن 4K به ثبت رساند. در حالت فيلم‌برداري صحنه آهسته با نرخ ۲۴۰ فريم با ثانيه، رزولوشن فيلم‌ها به 1080p محدود خواهد شد؛ ضمن اينكه در حالت فيلم‌برداري صحنه آهسته با نرخ ۴۸۰ فريم بر ثانيه، رزولوشن ويديوهاي ثبت شده به 720p كاهش خواهد يافت. براي مقايسه، بايد اشاره كرد كه گلكسي اس ۸ حداكثر مي‌‌تواند ويديوي‌هاي صحنه آهسته با نرخ ۲۴۰ فريم بر ثانيه و رزولوشن 720p ثبت كند. پيش‌تر گمان مي‌رفت كهكشاني‌هاي جديد سامسونگ، مي‌توانند ويديوهاي صحنه آهسته با نرخ ۱۰۰۰ فريم بر ثانيه به ثبت برسانند.

در رابطه با دوربين سلفي نيز گفته شده است به كمك آن مي‌توانيد شكلك‌هاي سه‌بعدي ايجاد كنيد؛ عملكرد اموجي‌ها سه‌بعدي به خوبي انيموجي‌هاي آيفون ۱۰ (iPhone X) اپل نيست اما همچنان به شما اجازه مي‌دهد تا به اموجي‌ها، جان ببخشيد. گمان مي‌رود اين قابليت براي ساخت آواتارهاي سه‌بعدي كاربرد داشته باشد. در حال‌حاضر، جزئياتي پيرامون قيمت احتمالي پرچم‌داران جديد سامسونگ ارائه نشده است؛ هرچند، گفته مي‌شود گلكسي اس ۹ نسبت  به نسل قبل گران‌قيمت‌تر خواهد بود.

جدا از مدل «اسنپدراگون ۸۴۵»، نسخه‌اي با تراشه اسنپدراگون اكسينوس ۹۸۱۰ ارائه خواهد شد؛ اين پردازنده، قدرت مدل‌هايي از پرچم‌داران جديد سامسونگ را تأمين خواهد كرد كه در آسيا يا اروپا عرضه مي‌شوند. انتخاب كُره‌اي‌ها در ايالات متحده، تراشه اسنپدراگون ۸۴۵ كوالكام است كه در ماه دسامبر از آن رونمايي شده بود. سامسونگ با انتشار دعوت‌نامه، به صورت رسمي تأييد كرده است كه گوشي‌هاي پرچم‌دار گلكسي اس ۹ و گلكسي اس ۹ پلاس را در تاريخ ۶ اسفند معرفي خواهد كرد؛ انتظار مي‌رود هر دو مدل تا اواخر اسفند ماه، وارد بازار شوند. 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.