اينتل در پي تصاحب برودكام است

۱۱۱ بازديد

وال استريت ژورنال با انتشار گزارشي اعلام كرده كه اينتل در حال بررسي شرايط به منظور ارائه‌ي پيشنهاد خريد برودكام است.

 

به گزارش وال استريت ژورنال، اينتل در واكنش به سياست‌هاي اخير برودكام كه بارزترين آن تلاش براي تصاحب كوالكام است، در نظر دارد تا با در پيش گرفتن استراتژي‌هايي به مقابله با اين خطر جديد برود. اطلاعات ارائه شده نشان از اين دارد كه اينتل در حال مانيتور كردن شرايط و رقابت كمپاني‌ها براي تصاحب يكديگر است. اينتل اميدوار است تا برودكام در مسير تصاحب كوالكام با شكست روبه‌رو شود، چراكه تركيب دو كمپاني برودكام و كوالكام مي‌تواند تهديد بسيار بزرگي براي اينتل باشد.

منابع نزديك به اينتل اعلام كرده‌اند كه در صورت موفقيت برودكام براي تصاحب كوالكام، اينتل پا به ميدان گذاشته و پيشنهاد خود را براي تصاحب برودكام ارائه خواهد كرد. به نقل از منابع نزديك به اينتل اين كمپاني از اواخر سال گذشته‌ي ميلادي با مشاوران متعددي در اين رابطه گفتگو كرده و احتمال ارائه‌ي پيشنهاد تصاحب برودكام توسط كوالكام بسيار بالا است. در صورتي كه اينتل چنين پيشنهادي را ارائه كند بايد شاهد بزرگ‌ترين خريد حوزه‌ي تكنولوژي باشيم، چراكه ارزش بازار برودگام بيش از ۱۰۴ ميليارد دلار برآورد شده است.

علاوه بر ارائه‌ي پيشنهاد خريد برودكام توسط اينتل، به نظر مي‌رسد اين كمپاني در نظر دارد تا كمپاني‌هاي ديگري را نيز تصاحب كند. همانطور كه مي‌دانيد در ماه‌هاي اخير برودكام تلاش‌هاي زيادي را به كار بسته تا بتواند كوالكام را تصاحب كند. اينتل و كوالكام را نيز بايد دو رقيب بسيار جدي خواند كه در زمينه‌ي توليد تراشه‌هاي واي‌فاي رقابت سنگيني با يكديگر دارند حال آنكه اينتل موفق شده تا جايگاه خود را در برابر كوالكام تثبيت كند. براي مثال مي‌توان به توليد تراشه‌هاي واي‌فاي مورد نياز اپل براي استفاده در گوشي‌هاي هوشمند آيفون اشاره كرد كه اينتل موفق شده تا جايگاه كوالكام را مال خود كند. كوالكام و اپل در يك سال اخير وارد مجادله‌اي پتنتي شده‌اند كه همين موضوع راه را براي خودنمايي اينتل باز كرده است.

البته مشخص نيست كه پس از ارائه‌ي پيشنهاد اينتل به برودكام و قبول آن از سوي برودكام، آيا سازمان‌هاي رگولاتوري چنين ادغامي را قبول خواهند كرد. يا خير. ارزش بازار اينتل در حال حاضر بيش از ۲۴۰ ميليارد دلار است. اين كمپاني سعي كرده تا در سال‌هاي اخير تنوع محصولات خود را افزايش دهد و تنها در حوزه‌ي توليد پردازنده‌هاي پي‌سي فعاليت نكند كه هسته‌‌ي اصلي فعاليت اين كمپاني بوده است.

در سال‌هاي اخير اينتل در جهت افزايش تنوع وليد محصولات خود كمپاني‌هاي ديگري را تصاحب كرده است. براي مثال اين كمپاني در سال ۲۰۱۵ ميلادي با پرداخت ۱۵.۳ ميليارد دلار Mobileye NV فعال در حوزه‌ي خودروهاي هوشمند را تصاحب كرد. همچنين بايد به تصاحب ۱۶.۷ ميليارد دلاري الترا نيز اشاره كرد كه حضور اينتل در حوزه‌ي تراشه‌ها برنامه‌ريزي كرده و همچنين ديتاسرور و ارتباطات را بيش از پيش افزايش مي‌دهد.

در صورت تصاحب كوالكام توسط برودكام و تكميل شدن زنجيره‌ي تصاحب با قبول پيشنهاد برودكام توسط اينتل، اين كمپاني كهنه‌كار غول بزرگ دنياي فناوري مي‌شود كه انواع تراشه‌ها شامل تراشه‌هاي پردازشي مورد استفاده در رايانه‌هاي شخصي و سرور، تراشه‌هاي واي‌فاي و راديويي و جي‌پي‌اس را در اختيار كاربران قرار مي‌دهد. بايد ديد كه آيا اين پيش‌بيني‌ها رنگ واقعيت به خود خواهند گرفت يا خير؟

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.