راه‌اندازي سامانه‌اي براي حل مشكل پيامك‌هاي تبليغاتي ناخواسته

۱۵۴ بازديد

وزير ارتباطات اعلام كرد كه با مصوبه‌اي كه به زودي ابلاغ مي‌شود مشكل دريافت پيامك‌هاي تبليغاتي ناخواسته براي مشترك حل خواهد شد.

 

محمد جواد آذري جهرمي با تاكيد بر لزوم حل ريشه‌اي مشكل پيامك‌هاي ناخواسته تبليغاتي و اطلاع رساني گفت:

براي اين موضوع بايد يك فكر اساسي كرد. به همين علت ما مصوبه‌اي را مبني بر اينكه مشترك قبل از دريافت پيامك خودش آن را انتخاب كند داشته‌ايم. بر مبناي اين مصوبه كه به زودي ابلاغ مي‌شود، سامانه تقاضاي دريافت پيامك تبليغاتي راه‌اندازي كرديم و بر اساس آن مشترك با رضايت قبلي نسبت به دريافت پيامك‌هايي كه متقاضي آن است اقدام كند.

وزير ارتباطات با اشاره به اينكه ليستي از موضوعات پيامكي در اختيار مشترك قرار مي‌گيرد كه بايد نسبت به آن تمايل خود را به دريافت پيامك‌هايي كه نياز دارد اعلام كند، افزود:

با اين وجود پيامك‌هاي سياه تبليغاتي با رضايت مشترك به پيامك سفيد تبديل مي‌شود و منافع مشترك در اين خدمات در نظر گرفته مي‌شود.

USSD به سرعت قطع نمي‌شود

وزير ارتباطات در مورد آخرين وضعيت تصميم براي قطع كدهاي دستوري موبايل (USSD) گفت:

برخي از اصناف مي‌خواهند كاسبي خود را روي سرويس اينترنتي ببرند و با USSD مخالفند اما عده‌اي ديگر كسب و كارشان با اين كدهاي دستوري است و اخبار را به سمت اين موضوع هدايت مي‌كنند اما به طور كل ما نمي‌توانيم اين موضوع را بر اساس سليقه اين اصناف در نظر بگيريم بلكه بايد به منافع مردم توجه كنيم.

به گفته‌ي جهرمي، امروز اينترنت براي تمام مناطق روستايي و جاده‌اي قابل دسترسي نيست و از آنجايي كه درصد بالايي از فروش كارت‌هاي شارژ از طريق خدمات USSD در اين مناطق انجام مي‌شود تصميم به قطع يك شبه اين خدمت نمي‌توان گرفت.

وي گفت:

در صورتي‌كه اين سرويس را قطع كنيم عده‌اي كه كسب و كارشان بر پايه اپليكيشن موبايل محور پرداخت است به يكباره شاهد سرريز بازار به سمت خدماتشان مي‌شوند و ممكن است عده‌اي كه در حوزه USSD خدمات مي‌دادند ورشكست شوند البته موضوع ما مربوط به اين مشكلات نخواهد بود و بايد دغدغه امنيتي را كه بانك مركزي دارد، برطرف كنيم. بايد مردم بدانند كه آنچه كه استفاده مي‌كنند داراي امنيت است و اگر قرار باشد اين سرويس به صورت كلي حذف شود با يك شيب آرام مردم را به سمت استفاده از خدمات ديگر سوق دهيم و نبايد به يكباره اين سرويس را حذف كرد.

انقراض فناوري ADSL در دنيا

وزير ارتباطات در همايش وب و موبايل با اشاره به اينكه در سال ۹۲ حدود ۳ ميليون مشترك ADSL و ۳۰۰ هزار مشترك اينترنت موبايل داشتيم، گفت:

۵ سال پيش هنوز مفهوم پهناي باند سريع جا نيفتاده بود و فاصله ديجيتالي زيادي ميان ايران با كشورهاي منطقه وجود داشت.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.