اپل براي توليد پنل‌ ميكرو ال‌اي‌دي با TSMC همكاري مي‌كند

۹۹ بازديد

شركت اپل براي ساخت پنل‌ نمايشگر دستگاه‌هاي پوشيدني و همچنين واقعيت افزوده، در حال مذاكره با شركت تايواني TSMC است.

 

لوك لين، يكي از آناليزورهاي سابق وبسايت ديجي‌تايمز، در آخرين اظهار نظر خود از همكاري اپل با شركت تايوانيTSMC خبر داد. شركت تي‌اس‌ام‌سي (مخفف شركت تايواني توليد نيمه‌هادي) در همكاري با اپل،  براي دستگاه‌هاي كوچك و بزرگ اين شركت پنل‌ ميكرو ال‌اي‌دي توليد خواهد كرد. در گزارشي كه از قول لين منتشرشده، آمده است:

اپل براي توليد صفحه‌نمايش اپل واچ بعدي و يك دستگاه واقعيت افزوده، با TSMC همكاري خواهد كرد.

ساختار انتشار نور در پنل‌ ميكرو ال‌اي‌دي، با پنل‌هاي اولد كنوني بازار متفاوت است. استفاده از اين پنل‌هاي پيشرفته، به توليدكنندگان اين امكان را مي‌دهد تا دستگاه‌هايي باريك‌تر، كوچك‌تر با قابليت پخش نور شفاف و همچنين مصرف انرژي كمتر توليد كنند.لين در ادامه‌ي گزارش خود به ابعاد پنل‌هاي مورد سفارش اپل نيز اشاره مي‌كند. او پنل با ابعاد ۱.۳ تا ۱.۴ اينچ را براي اپل واچ بعدي و پنل با ابعاد ۰.۷ تا ۰.۸ اينچ را براي دستگاه واقعيت افزوده پيش‌بيني مي‌كند. به احتمال زياد پنل‌هاي كوچك‌تر براي عينك واقعيت افزوده‌ي اپل سفارش داده شده‌اند. علاوه بر موارد فوق، اپل در حال مذاكره براي توليد پنل‌ ميكرو‌ ال‌اي‌دي بزرگ‌تر و پنل‌ پشتي TFT نيز هست. اين پنل‌‌ها ابعادي بزرگ‌تر از نمونه‌هاي كنوني استفاده‌شده در مك‌بوك‌ها خواهند داشت.

در مورد توليد انبوه پنل‌هاي مورد اشاره، محصولات مربوط به اپل‌واچ تا پايان سال ۲۰۱۸ يا ابتداي ۲۰۱۹ توليد خواهند شد. پنل‌هاي بزرگ‌تر نيز براي توليد در سال ۲۰۱۹ برنامه‌ريزي شده‌اند و در نهايت، پنل‌هاي مربوط به دستگه واقعيت مجازي، هنوز نياز به برنامه‌ريزي جهت توليد انبوه دارند. هزينه‌ي ساخت پنل‌هاي جديد ۴ تا ۶ برابر پنل‌هاي اولد كنوني اپل‌واچ است. به همين دليل لين پيش‌بيني مي‌كند كه پنل‌هاي MicroLED در نسخه‌هاي گران‌قيمت‌تر اپل واچ استفاده شوند.

در خبرهاي ديگري آمده كه اپل، يك كارخانه‌ي توليدي ميكرو ال‌اي‌دي در سانتا كلارا كاليفرنيا دارد و در تلاش است تا نمونه‌هاي اوليه‌ي پنل‌هاي خود را در اين مجموعه طراحي و توليد كند. هدف نهايي آن‌ها، استفاده‌ي كامل از پنل‌ جديد و جايگزيني پنل‌ اولد سامسونگ در محصولات اين شركت است.

تمايل اپل به استفاده از اين نوع صفحه‌نمايش، از سال ۲۰۱۴ و پس از خريد شركت LuxVue مشخص شد. به هر حال، كارشناسان بلومبرگ بر اين عقيده هستند كه هنوز يكي دو سال تا توليد اولين اپل واچ با پنل ميكرو ال‌اي‌دي و سه سال تا توليد آيفون با اين نوع پنل‌ فاصله داريم.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.